جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۸
کد خبر: ۸۲۷۹۷
|
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
در ادامه هفته فرهنگی تهران در مسکو برگزار شد

اجرای کیوان ساکت در کنسرواتوار چایکوفسکی

گروه موسیقی وزیری به سرپرستی کیوان ساکت و خوانندگی محمد معتمدی، در ادامه برنامه‌های هفته فرهنگی تهران در مسکو، شب گذشته در کنسرواتوار چایکوفسکی شهر مسکو به اجرای موسیقی پرداختند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، هفته فرهنگی تهران در مسکو، به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همزمان با حضور ایران به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو در این شهر در حال برگزاری است.

در ادامه این برنامه‌ها، شب گذشته گروه موسیقی وزیری به سرپرستی کیوان ساکت در سومین سفر خارجی خود به شهر مسکو، در سالن اصلی کنسرواتوار چایکوفسکی شهر مسکو به اجرای موسیقی پرداختند که با استقبال پرشور هنرمندان روس و مردم این شهر مواجه شد.

محمد معتمدی، خواننده؛ علی‌اکبر خادم، نوازنده تنبک و وحید سلیمانی نوازنده کمانچه به سرپرستی کیوان ساکت در این اجرا  قطعاتی از موسیقی سنتی ایران را اجرا کردند.
  
اجرای سه چهارمضراب با نام‌های «برگ و باد»، «بهاران» و «سفر به دنیای نو» و هم‌چنین اجرای چند قطعه در دستگاه‌های دشتی، اصفهان، نوا، بیداد و همایون با اشعاری از مولانا، حافظ و مشیری از دیگر بخش های این مراسم بود.
  
گروه موسیقی سنتی وزیری به دعوت و حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای اجرای برنامه در هفته فرهنگی تهران در مسکو به روسیه آمده و بعد از اجرا در موزه موسیقی روسیه و کنسرواتوار چایکوفسکی مسکو، قرار است چند اجرا نیز در غرفه ایران در نمایشگاه کتاب مسکو داشته باشد.


خبرهای مرتبط
نظر شما